artykuły - Publiczne Gimnazjum im. Wincentego Witosa w Pławie

fotka
29-30.05.2014
Wycieczka do Wrocławia

W dniach 29 - 30 maja 2014 roku odbyła się dwudniowa wycieczka klas trzecich do Wrocławia.

Spod budynku szkoły wyruszyliśmy o godzinie 3.30 - na miejsce przybyliśmy około godziny 9.00. Po Wrocławiu wycieczkę oprowadzała pani przewodnik, która w atrakcyjny sposób pokazała nam to piękne miasto. Pierwszego dnia młodzież zwiedziła Muzeum Narodowe pełne kulturowych zabytków polskich i europejskich. Uczniowie mieli okazję zobaczyć przepiękny Ostrów Tumski, przejść wyspami Piasek i Słodową. Ogromne wrażenie pozostawił w nas Ogród Botaniczny Uniwersytetu Wrocławskiego - oaza piękna i spokoju. Najwięcej emocji tego dnia dostarczyła uczniom Panorama Racławicka - relikt dziewiętnastowiecznej kultury masowej. To wielkie malowidło Jana Matejki dzięki zespoleniu szczególnych zabiegów malarskich (specjalna perspektywa) i technicznych (oświetlenie, sztuczny teren, zaciemnione, kręte podejście) "przeniosło" zwiedzających w inną rzeczywistość i inny czas. Wieczorem, po kolacji uczniowie mieli okazję przespacerować się zabytkowymi zaułkami Starego Miasta. Zachwycona pięknem nocnego Wrocławia młodzież udała się na nocleg do Hostellu Bemma, który był zlokalizowany w jednej z zabytkowych kamienic w samym centrum miasta. Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego, które mieści się w głównym budynku uniwersyteckim - barokowym gmachu nad brzegiem Odry. Obejrzeliśmy trzy sale wystawowe, Aulę Leopoldyna - jedyne w Polsce tak dobrze zachowane świeckie wnętrze barokowe z pełnym wystrojem. Następnie udaliśmy się Schodami Cesarskimi na Wieżę Matematyczną z tarasem widokowym na Wrocław. Przed obiadem pojechaliśmy na nowoczesny stadion sportowy oddany do użytku na Euro 2012. Później autokarem udaliśmy się do Ogrodu Japońskiego we Wrocławskim Parku Szczytnickim, który powstał w 1913 roku jako jedna z ekspozycji Wystawy Sztuki Ogrodowej odbywającej się w ramach Wystawy Stulecia. Uwagę naszą przyciągnęła bogata w azjatyckie gatunki roślinność (drzewka bonsai, czerwonolistne klony japońskie), kaskady wodne, malownicze strumienie i liczne drewniane budowle. We Wrocławiu zobaczyliśmy również największą Fontannę Multimedialną w Polsce oraz Halę Stulecia - obiekt światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO. Spotkaliśmy tam reprezentanta Polski w siatkówce - Mariusza Wlazłego, który nie odmówił nam wspólnej fotografii. We Wrocławiu odwiedziliśmy też zwierzęta w największym ogrodzie zoologicznym w Polsce.

Udział w wycieczce był okazją do poznania dziedzictwa kulturowego, historycznego i naukowego Wrocławia, do obcowania z dobrami kultury, uczestnictwa w kulturze i rozwijania postaw społecznych i interpersonalnych.