artykuły - Publiczne Gimnazjum im. Wincentego Witosa w Pławie

wiadomości
Idź do spisu treści

Menu główne

artykuły

Spektakl profilaktyczny pt. "Labirynt" w wykonaniu teatru "Kurtyna"
Edyta Gawżyńska

fotka
14.12.2017
Spektakl profilaktyczny "Labirynt"

Przez trzy dni: 18, 19 i 20 grudnia 2017 trwał w naszej szkole kiermasz ciast świątecznych. Była to akcja dochodowa przeprowadzona w ramach konkursu "SPÓŁDZIELNIA DOBRYCH SERC" (Program TalentowiSKO).

Przedstawianą na scenie opowieść otwarła burzliwa, pełna wzajemnych oskarżeń i manipulacji rozmowa matki i córki, która wydawała się być zwieńczeniem rodzinnego koszmaru, ale to tylko pozory. Kiedyś losy bohaterów zależne były od indywidualnych wyborów i decyzji. Niestety, prawda o niezaspokojonych potrzebach, poczucie osamotnienia i lęk przemieniły się w bezradność i kłamstwa. Bohaterowie zatracili sens wartości moralnych, które czynią człowieka wolnym. Stali się bezradnymi ludźmi, bezwolnie szarpiącymi się w chaosie teraźniejszości pełnej zgiełku, hałasu, bezguścia, łatwizny i dewaluacji zasad moralnych. Jednak tytułowy labirynt ma wyjście. Są mimo wszystko rodziną, a odnowienie relacji i więzów zawsze jest możliwe.

W warstwie teatralnej spektakl "Labirynt" to dynamiczna, pełna ożywionego dialogu współczesna drama, która, oprócz niewątpliwych walorów profilaktycznych, jest profesjonalnie przygotowaną pod względem warsztatowym i wykonawczym miniaturą dramatyczną.

Wartości wychowawczo-profilaktyczne spektaklu:

  • profilaktyka zachowań ryzykownych (kształtowanie postaw aprobujących abstynencję i unikanie substancji psychoaktywnych, umiejętność podejmowania racjonalnych decyzji oraz dostrzegania konsekwencji zachowań wobec innych)
  • kształtowanie umiejętności psychospołecznych (radzenie sobie
  • ze stresem, rozwiązywanie konfliktów i przewidywanie konsekwencji własnych działań)
  • kształtowanie postaw społecznych (umiejętność krytycznego myślenia oraz zaspokajania potrzeb psychoemocjonalnych w sposób zgodny
  • z przyjętymi normami, regułami i zasadami)
  • wdrażanie przywiązania do wartości, właściwych norm i wzorców zachowań (rozwijanie umiejętności wyrażania własnych emocji oraz odczytywania uczuć i emocji towarzyszących innym oraz umiejętnego reagowania na nie)
22.12.2017
Galeria
 
 
Szukaj
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego